Mercedes devine primul producător auto care obține permisiunea autorităților din California de a vinde sau închiria vehicule cu tehnologie de conducere autonomă de nivelul 3 (fără a mai fi necesare mâinile sau privirea șoferului) pe anumite drumuri desemnate, conform unui raport Reuters. Departamentul de Vehicule Motorizate din California a emis un permis pentru sistemul Drive Pilot al companiei, cu condiția ca acesta să fie utilizat în anumite condiții și pe anumite drumuri. Mercedes-Benz a obținut anterior o certificare similară în Nevada.
Sistemul Drive Pilot va permite șoferilor Mercedes-Benz să își desprindă privirea de la drum și mâinile de pe volan, permițându-le să desfășoare alte activități non-șofat, cum ar fi vizionarea de videoclipuri sau trimiterea de mesaje text. Dacă sunt respectate regulile de utilizare, Mercedes-Benz (și nu șoferul) va fi responsabil legal pentru orice accident care ar putea avea loc.
Pentru a realiza toate acestea, sistemul Drive Pilot se bazează pe senzori instalați în întregul vehicul, inclusiv camere vizuale, sisteme LiDAR, senzori radar/ultrasunete și microfoane audio, pentru a detecta prezența vehiculelor de urgență. Acesta poate compara chiar și datele senzorilor și GPS-ului pentru a determina cu precizie poziția pe drumuri.
Sistemul nu este la fel de avansat ca cele utilizate de vehiculele Waymo și Cruise, care permit conducerea complet autonomă fără prezența unui șofer uman la bord. Totuși, reprezintă un pas înainte față de sistemul numit “Full Self-Driving” al Tesla, care de fapt este un sistem de nivelul 2 și necesită ca șoferul să își păstreze mâinile pe volan și să fie atent în permanență.
Utilizarea sistemului este limitată în situații cu trafic intens, pe timp de zi, cu viteze sub 40 de mile pe oră, iar șoferii trebuie să fie pregătiți să preia controlul – astfel, nu se poate merge pe bancheta din spate și dormi, de exemplu. Pentru a impune aceste restricții, vehiculul monitorizează șoferul prin intermediul unui monitor și acesta trebuie să preia controlul în situații în care viteza depășește 40 de mile pe oră, apare un vehicul de urgență, plouă sau în alte situații în care sistemul Drive Pilot nu poate gestiona singur.
Sistemul va fi disponibil pe modelele S-Class și EQS Sedan din 2024, iar livrările sunt programate pentru mai târziu în acest an. Echipa de la Engadget a avut ocazia să testeze sistemul pe circuitul de test al Mercedes-Benz din Germania (și să-l vadă în acțiune pe drumurile din Los Angeles). Conform contributorului Roberto Baldwin, “chiar dacă sistemul a făcut ceea ce trebuia să facă, am constatat că ne-a fost greu să ne dezactivăm mintea de șofer în timp ce eram la volan.”